Hambatan Minda...

melihat keajaiban sekeliling dan mengenal isi hati…

11/15/2009 10:45:00 AM

Kem Pemantapan Sahsiah [SK (L) JALAN PASAR 1]

Dihantar oleh thoyyibah

Pada hari Sabtu (14 November 2009), bertempat di SK (L) Jalan Pasar 1, kami (seramai 5 orang) telah dijemput oleh sekolah tersebut untuk mengendalikan Kem Pemantapan Sahsiah kepada murid-murid Tahun 3, 4, 5 dan 6. Disebabkan enrolmen murid sekolah tersebut hanya sekitar 30 orang murid yang merupakan sekolah kedua terkecil di Kuala Lumpur, jadi untuk kem tersebut ia hanya melibatkan 24 orang murid. Seperti biasa, dalam mana-mana program, pasti ada yang tidak hadir atas pelbagai alasan dan sebab. Jadi, yang hadir ke program tersebut, hanya seramai 17 orang. Tapi.... 18 orang pun, dah cukup buat kami berlima kepenatan melayan karenah mereka dari 7.30 pagi - 4.00 petang.

Mungkin ada yang berpandangan, sekolah besar tetapi mempunyai murid yang sedikit akan menyebabkan murid-murid ini sepatutnya menerima ilmu dengan mudah dan bijak. Namun, ia tidak seperti yang dijangka. Murid ini banyak yang datang dari pelbagai latar dan masalah. Dan masalah tersebut terdiri dari masalah keluarga dan masalah yang datang dari diri murid itu sendiri. Disebabkan itu, prestasi sekolah ini hanya berada pada paras sederhana.

Wan Amali telah memberi nama kumpulan kami sebagai "TEMAN JUARA". Disebabkan masing-masing antara kami belum mempunyai banyak pengalaman dalam mengendalikan program seperti ini, jadi Kem Pemantapan Sahsiah ini merupakan platform terbaik untuk kami mengasah bakat dan kemahiran dalam mengendalikan program bercorak pembinaan kendiri. Kem ini telah dibahagikan kepada 3 slot, iaitu:
  • Slot Motivasi diketuai oleh Mohd Wan Nor Amali
  • Slot Sahsiah & Disiplin diketuai oleh saya
  • Slot Aktiviti Kumpulan (outdoor) diketuai oleh Mohd Hanif
Saya mengucapkan terima kasih kepada pihak sekolah atas jasa baik dan kepercayaan mereka pada kami untuk mengendalikan sepenuhnya kem ini... Salam JUARA! :)

murid2 melaungkan perkataan "JUARA!"

Fasilitator yang ceria

Salah seorang peserta, Mikail (9 tahun)

Slot Sahsiah & Disiplin

Slot Aktiviti Kumpulan (outdoor)




Barisan Fasilitator: (dari kiri) Mohd. Hanif, Wan Amali, Syafiqah, Mira, Thoyyibah

Menerima cenderahati drpd Guru Besar, Miss Lee Chu Lan
(Beliau merupakan bekas guru saya di SK Bandar Tun Razak (1) 1998-1999. jejak kasih la pula..)

Guru, murid (tahun 3, 4, 5 dan 6) dan fasilitator.

0 Komen:

Post a Comment