Hambatan Minda...

melihat keajaiban sekeliling dan mengenal isi hati…

3/23/2009 10:57:00 PM

Keputusan Sendiri

Dihantar oleh thoyyibah

Dah lama fikir tentang jawatan-jawatan Majlis Perwakilan Pelajar yg duk kosong lagi tu..jelas ada rasa berbelah bahagi. tentang cakap2 org tu dh tak jadi satu perkara utama yg nk difikirkan.. Cuma dalam hati ni berat kata mungkin ada kerja lagi yg aku belum selesaikan... Tapi ni la pyh bila dh ada masa "berehat" ni.. momentum nk buat kerja tu lambat nak datang. orang kata, dh seronok rehat, pyh dh nak mula kerja balik.. tambah dengan praktikum yang dah mula.. risau kalau duk kejar bertanding dlm MPP dan kalau diizinkan menang, ada kerja lain yg terabai..

Hari ni pergi ke pejabat HEP..baru satu borang pencalonan daripada Syakilawani (PISMP cohort 5) yang dh diterima..Harap sangat ada lagi calon2 yang akan muncul lepas ni.. dalam duk ragu2 sama ada nk bertanding ke x ni, tgk gak gelagat guru-guru pelatih IPGM-KBA ni..nmpk mmg ada yg berpotensi untuk memimpin..dan mmg ramai pun..cuma xpasti sama ada mereka ni tergerak hati ke x nk bertanding..

Dan buat sesiapa yang berhajat bertanding, teruskanlah niat murni anda.. Tapi jangan sesekali anggap jawatan MPP satu amanah yang mudah. Kerana ketika anda memegang amanah tersebut, bukan nama atau populariti yang perlu diimpi-impikan, tapi pengorbanan keringat, masa dan akal yang perlu dipertaruhkan.. MPP xmenjanjikan anda mendapat pujian melangit, bahkan ia menyajikan tekanan & kekusutan yang anda perlu leraikan.. Tidak juga menjanjikan angan-angan yang indah, tapi suatu hari nanti akan ada kepuasan apabila anda melihat kejayaan atas sesuatu yang telah anda usahakan biarpun tanpa disedari oleh sahabat dan taulan..

Aku masih berkira-kira lagi..semoga Allah memberi gerak hati yang dapat membantuku membuat keputusan yang tidak merugikan sesiapa.. Aku selalu berpegang pada kata "If u want something, u have to sacrifice something..." Aku tahu apa yang aku perlu korbankan jika aku ingin terus memegang amanah tersebut, dan sebaliknya.. mungkin ak masih memerlukan masa utk berfikir lagi...

0 Komen:

Post a Comment