Hambatan Minda...

melihat keajaiban sekeliling dan mengenal isi hati…

3/05/2009 10:06:00 PM

Pengalaman di BAM, MSN & PHM

Dihantar oleh thoyyibah

Entri kali ini agak santai.. sekadar berkongsi pengalaman semasa melaksanakan tugasan utk subjek Pengurusan dan Pentadbiran Pendidikan Jasmani & Sukan.. Pada 23/2/09 kumpulan saya telah pergi ke pejabat Persatuan Badminton Malaysia(BAM) di Stadium Juara, Bukit Kiara.. kami b'temu dengan pegawai eksekutif nya untuk mengetahui tentang hal2 pentadbiran dsb..


Sempat juga melihat pemain-pemain BAM berlatih.. Rexy(jurulatih beregu negara) bersama anak2 buahnya..

Dan pada 4/3/09 kami pergi ke Majlis Sukan Negara (MSN). Selepas mendengar taklimat daripada Bahagian Media MSN, kami dibawa meninjau kawasan MSN. Antara atlet yang sempat kami temui ialah, Pemanah Negara, Saudara Marbawi yang mewakili negara untuk Sukan Olimpik.

Adeh..Marbawi xpandang kamera la pulak...

My class wif Saudara Muhammad Marbawi Sulaiman (Pemanah Negara)

Dan kami juga berpeluang untuk menembak menggunakan air-riffle dalam jarak 10 meter dengan tunjuk ajar drpd pegawai yang bertugas..

Bismillahirrahmannirrahiimm... Cuba membidik dgn tenang sambil menahan nafas........
Dan inilah hasilnya................................... My 1st shot..not bad..hehe...

Wif Nurul Huda Baharin, bekas penembak negara. (penyumbang pingat emas Komenwel 1998)


Selepas itu kami bergerak pula ke Stadium Hoki Nasional untuk bertemu dengan Setiausaha Kehormat, Persekutuan Hoki Malaysia (PHM), En. Hashim Mohamed Yusoff (gambar bawah).



Dalam leka mendengar taklimat dan penerangan daripada En. Hashim,saya terpandang satu kata-kata hikmah yang tertulis di white board beliau yang berbunyi "Kuasa jahat akan bermaharajalela apabila orang baik berdiam diri.." Mungkin kata-kata ini menjadi peringatan kepada beliau.. Saya juga agak terkesan dengan kata-kata ini.. Adakala kita tidak boleh berdiam diri sahaja dengan alasan tidak mahu memburukkan keadaan dalam sesuatu situasi, kerana sikap berdiam diri itu akan lebih memburukkan keadaan jika yang membuat onar bersikap melampaui batas..hmm...

Pada jam 5.30ptg kami bergerak pulang ke IPGM-KBA..

5 Komen:

Anonymous said...

Bestnye dapat peluang menembak gune air-riffle...

dark_eky said...

aku nk jgak men tembak2..
huhuhu
T_T

Anonymous said...

ouh best~

ikmaLisme said...

menembak kat mana nie??

thoyyibah said...

kt lapang sasar menembak MSN..

Post a Comment